Scholen actie

Normal 4ccf769ac709b702a0c9f5295e83f39849dfad97

In bijna elke klas in Nederland zitten er wel één of meerdere kinderen die beperkt worden in hun kind zijn. Denk hierbij aan kinderen met ADD/ADHD, autisme, kinderen met een chronische ziekte, kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, kinderen die speciaal oderwijs volgen, maar bijvoorbeeld ook kinderen die hoogbegaafd zijn, gepest worden, waarvan de ouders onder de armoedegrens leven of misschien zelfs verslaafd of ernstig ziek zijn.

Helemaal nu in deze Corona tijd hebben deze kinderen het extra zwaar. Zij zijn nog meer aangewezen op zichzelf en hun, misschien moeizame, gezin, de stressfactor rondom dit virus, nog meer beperkingen waaraan ze moeten voldoen, schoolreisjes die niet doorgaan, het thuis werken van ouders dat meer stress binnen het gezin oplevert. We merken dat de Onky Donky dagen hierdoor extra waardevol voor kinderen zijn.

Met een Onky Donky Dag in ons Onky Donky huis ,in Ouwehands Dierenpark in Rhenen, bieden wij deze kinderen een heerlijke dag aan in een veilige omgeving waar zij voor een dag weer echt kind mogen en kunnen zijn. Zij worden die dag in de watten gelegd en ondernemen activiteiten zoals koekjes bakken, knutselen, lekker lunchen en als klap op de vuurpijl een bezoekje aan Ouwehands Dierenpark onder begeleiding van een gids, met allerlei privileges. Zo mogen ze zonder in de rij te staan de shows bekijken, vertelt de gids de laatste nieuwtjes en weetjes over de dieren, etc. De gehele dag zien wij lachende en blije gezichten. De kinderen gaan naar huis met een welverdiende diploma en een leuke goodie bag.

Waarom deze scholenactie?
Op dit moment kunnen wij financieel gezien jaarlijks zo'n 1.500 kinderen helpen, onze capaciteit is minimaal het dubbele. Om het dubbel aantal kinderen te kunnen helpen, hebben wij meer financiële middelen nodig. Dus help jij mee nog meer kinderen die het nodig hebben een onvergetelijke dag te bezorgen?

Wil jij Onky Donky steunen?
Maak dan nu je eigen actie aan! Een actie aanmaken is heel gemakkelijk en leuk. Klik hier om te beginnen.

Meer informatie voor scholen