Help Onky Donky helpen

Je kunt Onky Donky helpen met een donatie. Dat kan een algemene donatie zijn of een donatie aan een specifiek project. Als je wilt doneren aan Onky Donky, klik je op de 'Doneer nu' knop. Als je wilt doneren aan een specifiek project of actie en de personen die zich inzetten voor een actie voor Onky Donky wilt steunen, ga dan eerst naar de betreffende project of actie pagina en klik dan op de 'Doneer nu' knop.

Het doneren gaat als volgt:

• Klik op “Doneer nu”
  • Vul het bedrag in dat je wilt doneren (het minimum bedrag is € 5,-)
  • Vul je naam en e-mail adres in
  • Kies de manier waarop je wilt betalen. Dat kan met iDEAL, creditcard, PayPal, Maestro of Bancontact/Mr Cash.

Aan het verwerken van de donaties zijn kosten verbonden van de bank en de zogenaamde 'payment provider'. Daarom wordt aan donateurs gevraagd een vrijwillige bijdrage hiervoor te leveren. Dit is dus niet verplicht.

Nadat je hebt gedoneerd, ontvang je een e-mail met de bevestiging van de ontvangst van je donatie. In deze mail zit ook een betaalbewijs die je kunt downloaden. Handig voor je eigen administratie of misschien de administratie van het bedrijf waar je werkt.

Wat gebeurt er als het doelbedrag voor een project niet gehaald wordt?
Op een projectpagina staat altijd het doelbedrag en de doeldatum waarop dit bedrag opgehaald moet zijn. Het kan natuurlijk zijn dat het doelbedrag niet bereikt wordt. Een donatie aan een project op het actieplatform wordt beschouwd als een gift. Dat houdt in dat jouw gift altijd direct bij Onky Donky terecht komt. Indien het doelbedrag niet bereikt wordt, zal er dan ook geen geld teruggestort worden aan donateurs.

Zijn er fiscale voordelen aan mijn gift?
Onky Donky heeft een ANBI status en de volgende fiscale voordelen gelden:

• Een ANBI hoeft geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en schenkingen die de ANBI ontvangt in het kader van het algemeen belang.
  • Uitkeringen die een ANBI doet in het algemene belang zijn vrijgesteld van het recht van schenking.
  • Je kunt giften aan Onky Donky van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken, uiteraard binnen de daarvoor geldende regels.
  • Meer informatie over fiscale onderwerpen? Bel met de Belastingtelefoon op 0800 - 0543 of kijk op http://www.belastingdienst.nl.

Hoe komt mijn geld bij Onky Donky terecht?
Het bedrag dat je online doneert wordt via payment provider Buckaroo geïncasseerd. Buckaroo keert dit bedrag, met aftrek van hun kosten en de kosten van de bank, uit aan de Stichting Derdengelden Online Fondsenwerving. Via de derdengelden rekening van deze stichting worden vervolgens maandelijks deze inkomsten uitgekeerd aan Onky Donky.